Białowieża - Kamieniuki - Dziadek Mróz - Białowieża

Łatwy
9 h 28 min
5/6
Przed wyprawą na Białoruś sporo czytaliśmy aby uniknąć niepotrzebnych kłopotów. Może dlatego, że wszystkich formalności bardzo dokładnie dopilnowaliśmy a może dlatego, że obawy były przesadzone wszystko na granicy poszło bardzo gładko, sprawnie i z uśmiechem. Podróż do Kamieniuk była bardzo wygodna. Całą drogę szlak jest pokryty asfaltem. Przyroda wokół bardzo ładna. Spotkaliśmy wielu rowerzystów i pieszych z Polski I Białorusi. Pierwszy postój nad jeziorem Ladzkim. Miejscowość Ladzkie bardzo maleńka właściwie osada w lesie, zadbana. Potem Korolewo Mostowskie leśniczówka. Podróż przez puszczę to wiele tablic informujących o lokalnej przyrodzie. Na szczęście czytamy cyrylicę więc mogliśmy skorzystać. Minęliśmy jednostkę wojskową. Przed Kamieniukami jest ZOO, ominęliśmy, ale jak ktoś ma ochotę można. Rozglądamy się za gastronomią. Owszem są na świeżym powietrzu ale jakoś nie kwapią się do Obsługi. Zdecydowaliśmy się na restaurację Białowieska Puszcza chociaż kompletnie nie pasowała do sportowego charakteru naszej podróży. Nie żałujemy. Obsługa przyjazna jedzenie dobre. Potem wpadliśmy na chwilę do miasta. Ładna Cerekiew Św.Georgija, drobne zakupy w sklepie i dalej w drogę. Próbowaliśmy jechać dalej by zatoczyć koło ale trochę zgubiliśmy kierunki i postanowiliśmy się wrócić tą samą drogą. Odwiedziliśmy jednak w drodze powrotnej kolegę Św. Mikołaja. Dziadek Mróz zaśpiewał z nami. Zwiedziliśmy jego posiadłość, mała przekąska i w stronę domu. Wycieczka zdecydowanie godna polecenia.