Kazimierz Dolny - szlakiem stoków narciarskich

Średni
3 h 24 min
4.3/6
Czy wiedzieliście, że w promieniu 10 km od Kazimierza są aż trzy wyciągi narciarskie. Jak stoki to i góry, a to znaczy, że trasa będzie wymagająca, z kilkoma męczącymi podjazdami. Pierwszy z nich już na starcie. Z rynku mijając kościół farny, Zamek i Basztę wspinamy się ul. Góry. Na wysokości telewizyjnej wieży przekaźnikowej skręcamy w lewo w ulicę Zbożową, która doprowadzi nas prosto do Stacji Narciarskiej Kazimierz, znajdującej się po prawej stronie tuż przed wjazdem do wąwozu. ul. Zbożowa (lub stok) doprowadzi nas do Bochotnicy, którą ruszamy w kierunku Puław. Przy drogowzkazie kierującym na prom skręcamy w lewo - tam zaczyna się ścieżka rowerowa do Puław, która doprowadzi nas to Parchatki, tak zjeżamy (w prawo) ze ścieżki i przecinając drogę 824 wjeżdżamy w wąwóz w którym usytuowany jest Stok Narciarski Parchatka. Mijamy stok po prawej stornie i kierujemy się w głąb wąwozu. Początkowo polną, potem asfaltową drogą przez Zbędowice i Las Stocki dotrzemy do Celejowa, tam kierujemy się na "Rąblów", po drodze mijając zabytkowy Młyn w Iłkach. W Rąblowie poza stokiem narciarskim "Nartsport" (w lecie funkcjonują baseny) znajduje się pomnik upamiętniający Bitwę pod Rąblowem – jedna z większych bitew stoczona 14 maja 1944 pomiędzy polsko-radzieckimi oddziałami partyzanckimi a niemieckimi oddziałami Wehrmachtu i zmotoryzowanej piechoty 5 Dywizji Pancernej SS „Wiking”. Z Rąblowa kierujemy się w stronę Rzeczycy i przecinając asfaltową drogę stromym podjazdem kierujemy się na Skowieszynek. Stamtąd przez Kulawą Górę, Doły i ul. Szkolną wracamy na Rynek.
Trasę poleca:Kazimierz Dolny

Kazimierz Dolny

Turystyczna mapa "Kazimierz Dolny" i okolic w świetnej skali 1:35 000. Znaleźć na niej można wszystkie ważne dla turysty informacje z tych pięknych terenów dotyczące nie tylko cennych zabytków, ale i tras pieszych, rowerowych, rezerwatów przyrodniczych i parków krajobrazowych. Mapa zawiera aktualną infrastrukturę turystyczną. Mapa swoim zasięgiem obejmuje także Kazimierski Park Krajobrazowy, Nałęczów i Puławy.