Słowacja, Rajcza-Glinka-PL/SK-Zakamenne-Stara Bystrica-Ośćadnica-Skalite-SK/PL-Zwardoń

1.2 km
Rajcza

2017-05-01
Trudny
3.7/6
Trase tę zaplanowałem już dwa lata temu,sam nie wiem czemu odłożyłem ja na pózniej i tak jakoś zeszło zanim się na nią wybrałem.Trasa trudna ze względu na długość i strome podjazdy ale za to z pięknymi widokami.
Pobudka o czwartej,szybkie śniadanko i o 4:45 ruszam na dworzec do Katowic.Ciemnymi jeszcze ale za to pustymi ulicami docieram w trzydzieści minut.Rozkładam się w pociągu i za kilka chwil zjawia się kumpel,jedziemy do Rajczy.Punktualnie wysiadamy na dworcu w Rajczy Centrum i od razu ruszamy w kierunku Glinki.Pierwszy postój zaplanowany był na granicy ale podjazd na przełęcz wymusił zatrzymanie na odsapnięcie.Na granicy kilka fotek i ruszamy na słowacką stronę.Docieramy do miejscowości Oravska Lesna i tu zaczyna się piękny zjazd jakiego doświadczyłem pierwszy raz w życiu.Droga asfaltowa,bez ostrych zakrętów z całkowitym zakazem ruchu poza rowerami.Zjazd ma około pięć kilometrów,a prędkość waha się między 45 a 60 km/h bez dociskania korbami.Droga prowadzi do samego jeziora ale my skręcamy wcześniej na leśną drogę,malowniczo wijącą się pólnocną stroną jeziora ale sporo wyżej od niego.Z tej trasy piękne widoki na jezioro i ośnieżone szczyty gór Małej Fatry.By dostać się na zaporę zjeżdzamy a potem znosimy rowery wąską ścieżką.Z zapory jedziemy do Starej Bystricy.W centrum miejscowośći ogladamy zegar słoneczny nazywany słowackim orłojem (slovensky orloj).Zjadamy lody i ruszamy dalej,klejny cel to Krasno nad Kysucou gdzie planuję zakupić kilka piwek do domu a o tym czasie 1 maja,tesco to jedyny czynny sklep.Kilkanaście kilometrow dalej poczułem te sześć browarów w nogach,wciągając je na podjezdzie z Oszczadnicy do Śvancarovci.Potem zjazd do Skalitego i kolejny,ale mały podjazd na granicę w Zwardoniu.Meta,ładujemy się w pociąg i wychylamy po dwa piwka za udany dzień.Dojazd z Katowic do domu i licznik przekroczył 119 km.

Wielka Racza

Szczegółowa mapa turystyczna z uwzględnieniem atrakcji, zabytków, noclegów, gastronomii oraz innych miejsc przydatnych turyście. Zawiera wszystkie znakowane szlaki turystyczne piesze, rowerowe, ścieżki dydaktyczne wraz z kilometrażem. Obejmuje swym zasięgiem wycieczki ze Zwardonia i Rycerki Dolnej a również ośrodek narciarski Veľká Rača po stronie słowackiej.

Rok wydania: 2018

Istebna, Milówka - Rajcza, Węgierska Górka

Beskid Śląski, którego fragment obejmuje niniejsza mapa, jest najdalej, na terenie Polski, na zachód wysuniętą grupą górską Beskidów Zachodnich. Obszar to niezwykle atrakcyjny, bo znajdziemy tutaj zarówno ciekawe miejscowości pełne drewnianej architektury, jak również znane powszechnie szczyty górskie, przełęcze i rzeki czy różnorakie atrakcje turystyczne. Jednocześnie jest to obszar niezwykle barwny kulturowo. Pielęgnowane od pokoleń lokalne tradycje stały się same w sobie atrakcjami, przyciągającymi w Beskid Śląski rzesze turystów.

Trójstyk

Mapa obejmuje obszar Czech, Słowacji i Polski wokół Trójstyku granic o promieniu ok. 30 km. Jest na niej Jablunkov, Cadca, Istebna, Koniaków, Zwardoń oraz szczyt górski Wielka Racza. Mapa jest w skali 1: 25 000, więc pokazuje więcej treści i szczegółów niż inne mapy w dostępnych skalach. Wszystkie szlaki opisano długościami i czasami przejść. Mapa jest cieniowana, więc wizualizacja ukształtowania terenu jest bardziej przystępna.

Rok wydania: 2017

Magura Orawska

Mapa prezentuje region Magury Orawskiej na Słowacji, sięgający na północy do granicy z Polską. w tym miasta Namiestowo, Twardoszyn i okolice Jeziora Orawskiego. Na południe mapa sięga do linii miejscowości Podbiel, na zachód - kilkanaście kilometrów za Oravską Leśną.

Rok aktualizacji: 2016/2017

Beskid Śląski

Mapa Beskidu Śląskiego obejmuje tereny od Skoczowa i Bielska-Białej na północy po Worek Raczański na południu oraz Żywiec na wschodzie i Jabłonków (Czechy) na zachodzie. Beskid Śląski to góry o dużych wysokościach względnych, jednak dobrze poznane i gęsto zaludnione. Posiadają rozbudowaną sieć dróg i szlaków turystycznych, bardzo dobrą bazę noclegową, w tym wiele schronisk górskich. Położone na tym obszarze Ustroń, Wisła i Szczyrk należą do największych ośrodków turystyczno-wypoczynkowych w polskich górach. Na odwrocie znajduje się obszerny informator krajoznawczo-turystyczny, zawierający podstawowe informacje o regionie. Opis wzbogacony jest kolorowymi zdjęciami. Dodatkowo znajdują się tu plany centrów miast: Bielsko-Biała, Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń, Wisła. Mapa polecana jest do uprawiania różnych form turystyki, jak również dla osób zmotoryzowanych. Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne. Rok wydania 2024

Beskid Śląsko-Morawski

Mapa prezentuje pasmo górskie na pograniczu Czech i Słowacji, dawniej uznawane za część Beskidu Śląskiego. Najwyższym szczytem pasma jest Łysa Góra (1324 m n.p.m.).