Strzegom - Gniezno

2023-06-12
Średni
3.7/6
12 czerwca wyjechaliśmy rowerami ze Strzegomia do Gniezna, raczej wybranej przez nas trasy nikt nie zna. Najpierw Wrocław - Muchobór, potem Dolina Baryczy, fajnie zielono i żona nie krzyczy, tylko trzech kumpli na rowerach, którzy wiecznie gadają o bajerach. Po noclegu w Żabim Rogu, w Praczach bo tak wioseczka się nazywa, nakarmiliśmy kozy, kurki oraz koty no i dalej do roboty. Celem kolejnym był Zaniemyśl, gdzie drugą no spędzić musieliśmy, bo zmęczenie nas dopadło, a w hotelu Belfer były łóżka no i jadło. Stamtąd już do Gniezna, bo podobno nikt tam nas nie zna, a po drodze Poznań, żeby było więcej doznań. W poznaniu Stary Rynek rozkopany, uliczki nie przejezdne, aż mój kumpel się zapomniał i krzyknął "o rany, rynek w Poznaniu chciałem zobaczyć a tu w pyle muszę kroczyć, jedziemy stąd chłopaki może Kórnik nie będzie taki". Jak pomyślał tak zrobiliśmy i w Kórniku na zbiorniku wodnym kotwicę wbiliśmy, rzecz jasna na 20 minut, bo nadal żądni byliśmy przygód. W końcu dojechaliśmy do Gniezna, gdzie zwiedzanie rozpoczęliśmy: Bazylika Prymasowska, staróweczka, pomniki królów, chodziliśmy tam aż do bólu. 347 km przejechane, trzy dni niezapomniane, no i okolica piękna, pewnie tam wrócimy i Gniezno znowu odwiedzimy.

Okolice Poznania. Część północna

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie północnych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obszar mapy obejmuje teren Parku Krajobrazowego Puszczy Zielonki oraz Park Krajobrazowy Promno.

Okolice Poznania. Część Południowa

Mapa Poznania to aktualizowane w terenie wydanie południowych okolic Poznania z zaznaczonymi szlakami pieszymi i rowerowymi. Obejmuje zasięgiem Stęszew, Środę Wielkopolską, Kostrzyn.

Bliskie okolice Wrocławia. Część południowo-wschodnia

Mapa Wrocławia i okolic na zachodzie sięga po centrum Wrocławia, na wschodzie do Brzegu, południowa granica określona jest przez Wiązów, północna przez Oleśnicę. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 17°04’ - 17°30’ długości geograficznej wschodniej oraz 50°49’-51°14’ szerokości geograficznej północnej. Mapa aktualizowana w terenie, zawiera długości szlaków pieszych i rowerowych, nazwy ulic, rodzaje nawierzchni dróg, zabytki. Tak dokładnej mapy turystycznej tego obszaru jeszcze nie było!

Wzgórza Trzebnickie

Mapa "Wzgórza Trzebnickie" obejmuje obszar od Wrocławia do Żmigrodu oraz od Brzegu Dolnego do Oleśnicy. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°41’ - 17°22’ długości geograficznej wschodniej oraz 51°09’-51°26’ szerokości geograficznej północnej. Na mapie zaznaczono wszystkie informacje potrzebne turyście oraz każdej osobie poruszającej się wg tej mapy. W miejscowościach opisano nazwy ulic . Są tu przebiegi wszystkich szlaków pieszych, rowerowych, kajakowych, konnych, opisano na nich odległości - co pozwoli zaplanować wycieczkę. Miejsca szczególnie warte odwiedzenia zaznaczono żółta ramką. Ukształtowanie terenu pokazano przy pomocy warstwic z cięciem co 5 m.

Bliskie okolice Wrocławia. Część południowo-zachodnia

Mapa Wrocławia i okolic na wschodzie sięga po centrum Wrocławia, na zachodzie do Środy Śląskiej, południowa granica określona jest przez wsie Słupice, Kełczyn, Oleszna, Radzików, północna przez Ligotę Piękną, Gosławice i Brodno. Jest to obszar ograniczony współrzędnymi 16°33’ - 17°01’ długości geograficznej wschodniej oraz 50°49’-51°14’ szerokości geograficznej północnej. Mapa obejmuje swym zasięgiem Park Krajobrazowy Doliny Bystrzycy, Ślężański Park Krajobrazowy oraz Zbiornik Mietkowski. Mapa aktualizowana w terenie, zawiera długości szlaków pieszych i rowerowych, nazwy ulic, rodzaje nawierzchni dróg, zabytki. Tak dokładnej mapy turystycznej tego obszaru jeszcze nie było!