Zakopane.

Zakopane
Średni
1.5/6
22 maja 2016 w słoneczną i ciepłą niedzielę postanowiliśmy z Michałem jechać na Orawę, żeby objechać dookoła na rowerach Jezioro Orawskie. Nasza wyprawa zaczęła się w Ligocie, gdzie zapakowaliśmy rowery do auta i ruszyliśmy w drogę... Autem jechaliśmy w kierunku Korbielowa i podczas tej jazdy zapadła decyzja: dziś Orawa nie, jedziemy do Zakopanego!!! Rowerowe szaleństwo po okolicach Zakopanego zaczęliśmy w malowniczej miejscowości Witów, u wylotu Doliny Chochołowskiej, gdzie postanowiliśmy zaparkować auto i ruszyć rowerami... No i ruszyliśmy... Po chwili, zauważyliśmy piękno tego terenu: Tatry niemal w zasięgu ręki, pasące się barany, czy owce oraz kozice! Niedaleko był mały punkt gastronomiczny, gdzie przyrządzano oscypki. Za złotówkę skosztowaliśmy wędzonego oscypka z żurawiną i pojechaliśmy dalej do Kościeliska. Tam czekał nas długi, ale łagodny podjazd i potem zjazd aż do samego Zakopanego. Na trasie jednak musieliśmy zjechać na obiad, były nim pierogi (moje były ruskie, a Michała z mięsem), na które dość długo czekaliśmy, a Michał wypił (jak się później okazało) darmową kawę. Szybko zjechaliśmy do Zakopanego, mijając na trasie sanktuarium NMP Fatimskiej na Krzeptówkach i podziwiając wspaniałe widoki na zaśnieżone Tatry, a w szczególności na "śpiącego rycerza", czyli Giewont. W Zakopanem zwiedziliśmy słynne Krupówki, gdzie jest mnóstwo sklepów i tłumy turystów oraz zakopiańskie bryczki. Po Kroplówkach naszym celem była oczywiście skocznia narciarska na Wielkiej Krokwi - obiekt znany niemal każdemu sympatykowi sportów zimowych, a w szczególności skoków narciarskich. Wizyta na Wielkiej Krokwi trwała chyba ze 30 minut, bowiem byłem tam po raz pierwszy w życiu, a zawsze chciałem tam przyjechać, bo tam odbywają się najfajniejsze zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich. To na tej skoczni wygrywały takie sławy jak Stanisław Marusarz, Stanisław Bobak, Piotr Fijas, Adam Małysz, czy Kamil Stoch. Na Wielkiej Krokwi w 1997 roku Mszę Św. celebrował papież Jan Paweł II, kiedy to hołd złożyli Mu polscy górale. Oprócz samej Wielkiej Krokwi, podziwialiśmy mniejsze skocznie usytuowane nieco z lewej strony (kompleks Małej, Średniej Krokwi i skoczni Adaś - nazwa na cześć A. Małysza.) ruszyliśmy dalej drogą w stronę Łysej Polany, ale skręciliśmy w górski szlak w rejonie Nosala i zawitaliśmy na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Zapoznaliśmy się z regulaminem parku, ale okazało się, że można tam jeździć na rowerach!!! No to pojechaliśmy malowniczą doliną wzdłuż potoku do doliny Olczyskiej. Miejsce tuż obok Nosala, gdzie znajduje się stok narciarski, zachwyciło nas niesamowicie!!! Na rowerach jeździliśmy w Tatrach!!! Zawitaliśmy na polanie Olczyskiej i chwilkę odpoczęliśmy, a potem niestety musieliśmy wracać do Zakopanego, bo czas naglił... Przejechaliśmy przez Krupówki do trasy na Kościelisko i teraz musieliśmy pokonać ponownie długi, ale niegroźny podjazd do samego Kościeliska. Widoki na całej trasie były wspaniałe!!! Gubałówka, Tatry.... Szybko zawitaliśmy ponownie w Kościelisku i Witowie, ale ze względu na to, że wyjazd stamtąd planowaliśmy o godzinie 19.00, a przyjechaliśmy już o 18.00 to postanowiliśmy rowerami pozwiedzać okolicę i tym sposobem pojechaliśmy do Doliny Chochołowskiej. Szlak był zamknięty i znów zawitaliśmy na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Tablica poinformowała nas o konieczności zakupu biletu wstępu w kasie, w której nikogo nie było... no to podjechaliśmy kawałek dalej i oglądaliśmy dolinę, a potem powróciliśmy do wyjścia. Opuściliśmy Park i trochę wyboistą trasą po lesie dotarliśmy do miejsca, gdzie na samym początku wyprawy jedliśmy oscypki z żurawiną i kupiliśmy sobie duże oscypki i zabraliśmy do domu. Wyprawa zakończyła się przy samochodzie w Witowie. Choć zrobiliśmy tylko 37 km. to była naprawdę niesamowita wyprawa!!! Zakopane i okolica zaliczona, przy letniej pogodzie, z opalenizną i przepięknymi widokami na Tatry... Zapewne to nie jest nasza ostatnia wyprawa w tym rejonie - już planujemy kolejną i dłuższą. Do domu wróciliśmy samochodem z Witowa, przez Orawę, Korbielów... Autem jechaliśmy 2 i pół godziny, ale warto było!!!

Pilsko i okolice

Szczegółowa mapa turystyczna Pilska i okolic z uwzględnieniem atrakcji, zabytków, noclegów, gastronomii oraz innych miejsc przydatnych turyście. Zawiera wszystkie znakowane szlaki turystyczne piesze, rowerowe, ścieżki dydaktyczne wraz z kilometrażem. Obejmuje swym zasięgiem wycieczki między Korbielowem a Ujsołami miedzy innymi po takich szczytach jak Boraczy Wierch, Rysieńka, Kozi Wierch, Trzy Kopce, Palenica, Pięć Kopców i Pilsko – drugi pod względem wysokości (po Babiej Górze) szczyt w Beskidzie Żywieckim.

Rok wydania: 2018

Bukowina Tatrzańska, Białka Tatrzańska

Obszar mapy obejmuje ziemie leżące na styku dwóch krain oddzielonych rzeką Białką, wypływającą z samego serca Tatr. Na jej lewym brzegu znajduje się Podhale, na prawym – Spisz. Granicę mapy wyznaczają: Szaflary na północy, Biały Dunajec na zachodzie, Tatrzański Park Narodowy na południu i Łapsze Wyżne na wschodzie. Okolice Bukowiny Tatrzańskiej to popularny rejon narciarstwa zjazdowego i basenów termalnych. Znajduje się tu 9 kolei krzesełkowych i 45 wyciągów narciarskich, przy których działają liczne wypożyczalnie sprzętu, serwisy i szkółki narciarskie.
Obszar ten znany jest także z licznych tras wspinaczkowych, szlaków turystycznych, gościnnych kwater, doskonałej kuchni regionalnej, żywego folkloru i tradycyjnego rzemiosła. Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne. Rok wydania 2017

Żywiec i okolice

Szczegółowa mapa turystyczna "Żywiec i okolice" z uwzględnieniem atrakcji, zabytków, noclegów, gastronomii oraz innych miejsc przydatnych turyście. Zawiera wszystkie znakowane szlaki turystyczne piesze, rowerowe, ścieżki dydaktyczne wraz z kilometrażem. Obejmuje swym zasięgiem Żywiec i okolice po Węgierską Górke na południu, Międzybrodzie Bialskie i zaporę na jeziorze Międyzbrodzkim na północy, Rychwałd na wschodzie i Rybarzowice na zachodzie.

Rok: 2018

Wokół Skrzycznego - Beskid Śląski

Mapa z zaznaczonymi m.in. zabytkami, noclegami, bazą gastronomiczną, basenami, wyciągami narciarskimi. Podano aktualne przebiegi szlaków pieszych i rowerowych, łącznie z kilometrażem, przy szlakach pieszych podano również orientacyjny czas przejścia, co pozwala łatwiej zaplanować wycieczkę. W miejscowościach podano nazwy ulic. Ukształtowanie terenu pokazano przy pomocy warstwic o cięciu co 20 m oraz cieniowania. Mapa posiada siatkę geograficzną opartą na elipsoidzie WGS 84, stosowaną w nawigacji.

Rok wydania: 2017

Beskid Żywiecki część zachodnia

Szczegółowa mapa turystyczna z uwzględnieniem atrakcji, zabytków, ciekawych miejsc oraz infrastruktury turystycznej i sportowej. Zawiera aktualny przebieg szlaków pieszych i rowerowych wraz z kilometrażem i orientacyjnymi czasami przejścia. Mapa obejmuje zachodnią część pasma Beskidu Żywieckiego z miejscowościami: Węgierska Górka; Milówka, Korbielów, Rajcza, Zwardoń oraz pograniczem polsko-słowackim.

Tatry Polskie

Mapa rzedstawia najbardziej znane i najczęściej odwiedzane góry w Polsce - Tatry. Zasięg mapy wyznaczają: Rysy (2499 m n.p.m.) na południu, Jurgów na wschodzie, Wołowiec (2064 m n.p.m.) na zachodzie i Bukowina Tatrzańska na północy. Obszar mapy obejmuje Tatry Zachodnie i część Tatr Wysokich.Na terenie Tatr, na wyznaczonych do tego szlakach lub obszarach, można uprawiać turystykę pieszą, rowerową, narciarstwo, taternictwo powierzchniowe i jaskiniowe.Na mapie zastosowano cieniowanie w celu uzyskania wrażenia plastyczności rzeźby terenu oraz przedstawiono informacje przydatne turystom w wysokich górach, m.in. miejsca zejścia lawin i łańcuchy. Dodatkowo zamieszczone zostały: plan Zakopanego (1:18500), informator o Tatrach i Tatrzańskim Parku Narodowym, propozycje wycieczek z czasami przejść, opisy schronisk turystycznych, a także ciekawostki na temat stolicy gór polskich. Treść mapy była konsultowana z pracownikami TPN i MSiT Zakopane. Mapę offline można zakupić w aplikacji Traseo na urządzenia mobilne.  Rok wydania 2023